Een Europees kampioenschap is is van de moeilijke ogenblikken als je niet in Nederland woont. Ik heb het gevolgd. Veel wedstrijden gezien op tv, maar het commentaar is anders. Het is net of de commentatoren hier geen stilte mogen laten vallen. Dat lukt ze uitstekend. Ze zijn dan ook met ’n tweeen. Verder zijn het geen Amerikanen, maar Schotten of Ieren. Amerikaanse commentatoren hebben blijkbaar alleen verstand van basketbal, Amerikaans football of honkbal. Ons voetbal noemen ze hier “soccer”. Soccer heet officieel “association football”. Het woord soccer is een verbastering van de afkorting “assoc”. Verder heb ik het natuurlijk gevolgd op Sportzomer met Jack van Gelder. Ik moet zeggen dat we daar uitgeschakeld zijn. Zij wisten het bijna allemaal zeker! Nederland wordt kampioen…. ik geloofde het ook!

Zondagmiddag zat ik hier klaar voor de finale en….. en was een storing!!!! Geen finale!!! Op de NOS website gekeken…. “wij mogen niet uitzenden voor uw lokatie!!”

Ik heb de finale gevolgd op Radio 1. Herinnerde me aan de vijftiger jaren. Nederlands elftal tegen wie dan ook!

Frans de Munck in doel en verder Biesbosch, Clavan, Lenstra, Wilkes…. was best leuk……